PERCAYA DIRI

PERCAYA DIRI
BELAJAR DARI KEGAGALAN

Rabu, 25 September 2019

Pengalaman Kerja Di Johor

Selepas mendapat kerja dekat kilang CMP sebagai operator dengan basic gaji RM650 aku mula mengerakkan diri untuk mencari makan sendiri. Semasa kerja di CMP pengalaman yang aku tidak boleh lupakan adalah apabila aku tertumpahkan minyak thinner satu drum. Habis panas satu badan. Selepas itu aku rasa kerja ini sangat teruk dan aku memang tak boleh nak kerja lama dekat sini. Dengan bau cat dan bahan kimia yang kuat, hari-hari aku rasa sakit kepala. So, aku ambil keputusan untuk mencari kerja baru. Aku pun cuba usha-usha kerja lain sekitar pasir gudang. Tengok dalam Jobstreet, walk in interview, drop resume dan telefon.

Di kilang ini, aku dapat seorang kawan yang rapat iaitu Ise. Sebab aku selalu tumpang dia untuk balik kerja kalau abang aku lambat ambil.


Selepas 3 bulan kerja sambil mencari kerja baru, aku pun telah dapat satu kerja baru di kilang Almer Malaysia Sdn Bhd sebagai QA Technician dengan basic gaji RM 900.

bersambung......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan